Σε όλη την Ευρώπη, οι χειμερινές συνθήκες αντιμετωπίζονται με ολοένα και μεγαλύτερη προσοχή. Με θερμοκρασίες υπό το μηδέν, βαριές χιονοπτώσεις και παγωμένους δρόμους, υπάρχει μια αυξανόμενη ζήτηση στους οδηγούς για αλλαγή σε χειμερινά ελαστικά.
Η βιομηχανία ελαστικών συνιστά έντονα, σύμφωνα με τους τοπικούς κανονισμούς, τη χρήση χειμερινών ελαστικών ώστε οι οδηγοί να μπορούν να αντιμετωπίσουν τις επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης το χειμώνα.
Υπάρχουν σημαντικές και περίπλοκες διαφορές μεταξύ χειμερινών και θερινών ελαστικών οι οποίες επιτρέπουν σε ένα όχημα να οδηγείται με αυξημένη ευκολία και ασφάλεια σε παγωμένους και βρεγμένους δρόμους.
Τα χειμερινά ελαστικά αντιπροσωπεύουν μια συγκεκριμένη κατηγορία ελαστικών με ειδικές τεχνολογίες, με στόχο την βέλτιστη οδήγική συμπεριφορά σε χιόνι, πάγο και γενικά χαμηλότερες θερμοκρασίες.
Ένας συνδυασμός ειδικών μειγμάτων και σχεδιασμοί πέλματος ειδικά μελετημένοι για απαιτητικές χειμερινές συνθήκες βελτιώνουν σημαντικά την πρόσφυση και το κράτημα του ελαστικού.
Τα στατιστικά στοιχεία είναι ισχυρά στην υποστήριξη της τοποθέτησης χειμερινών ελαστικών σε κατάλληλες κλιματολογικές συνθήκες.
Το 2009, η εθνική επιτροπή του Βελγίου, Pneuband, πραγματοποίησε μια σειρά δοκιμών που αποδεικνύουν ότι ένα όχημα εξοπλισμένο με χειμερινά ελαστικά που ταξιδεύει με 90 χλμ/ώρα σε υγρές συνθήκες, όταν η θερμοκρασία είναι 2° C, θα ακινητοποιηθεί 11 μέτρα πιο πριν από ό, τι ένα όχημα με θερινά ελαστικά.
Σε συνθήκες χιονιού ένα όχημα με χειμερινά ελαστικά που φρενάρει με 50 χλμ/ώρα θα σταματήσει 31 μέτρα νωρίτερα σε σύγκριση με τα 62 μέτρα για ένα όχημα με θερινά ελαστικά 2
Επιπροσθέτως της σήμανσης M+S για τα ελαστικά χιονιού, τα χειμερινά ελαστικά για χρήση σε συνθήκες έντονης χιονόπτωσης, πρέπει να έχουν ένα ελάχιστο επίπεδο επιδόσεων στο χιόνι, τόσο στο φρενάρισμα όσο και στην πρόσφυση.
Εάν ένα ελαστικό περνάει το αντίστοιχο τεστ, τότε μπορεί να μαρκαριστεί με το σύμβολο της νιφάδας χιονιού σε ένα τρίκορφο βουνό (3PMSF).
Μια πρόσφατη καμπάνια του κλάδου ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ δείχνει ότι η χρήση χειμερινών ελαστικών στα επιβατηγά αυτοκίνητα, μπορεί να μειώσει τον αριθμό των ατυχημάτων που προκαλούνται από έλλειψη πρόσφυσης σε χειμερινές συνθήκες κατά 46%. Για τη μεγιστοποίηση των επιδόσεων και της ασφάλειας, κάθε τροχός πρέπει να
είναι εξοπλισμένος με χειμερινό ελαστικό.
Όταν αντικαθίστανται τα ελαστικά μόνο στον ένα άξονα με χειμερινά ελαστικά, συνιστάται να τοποθετούνται στον πίσω άξονα για να διατηρείται ο έλεγχος και η πρόσφυση.
Οι οδηγοί προτρέπονται να φορούν χειμερινά ελαστικά πριν από την άφιξη του χειμώνα, ώστε να είναι πλήρως εξοπλισμένοι για τις αλλαγές στις συνθήκες οδήγησης.
Η Ευρωπαϊκή βιομηχανία ελαστικών αναφέρει ότι με τη χρήση των σωστών ελαστικών για κάθε εποχή, οι οδηγοί μπορεί να αυξήσουν τη διάρκεια ζωής των θερινών και χειμερινών ελαστικών τους και να απολαύσουν ένα μεγαλύτερο επίπεδο ασφάλειας και επιδόσεων.
Σχόλια Πελατών