Η βιομηχανία ελαστικών καλεί τους οδηγούς να εκτελούν απλούς ελέγχους ασφάλειας στα ελαστικά των οχημάτων τους ώστε να εξασφαλίζεται ότι παραμένουν ασφαλή και σε συμμόρφωση με το νόμο.
Τα ελαστικά είναι το μόνο στοιχείο επαφής του οχήματος με το οδόστρωμα και το σχέδιο του πέλματος του ελαστικού είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να παρέχει πρόσφυση στο φρενάρισμα, χειρισμό και κράτημα του οχήματος κατά την οδήγηση.
Τα επιβατικά ελαστικά με πέλμα μικρότερο από 1,6 χιλιοστά είναι επικίνδυνα και παράνομα.
Αν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε ελαστικά κάτω από το όριο αυτό, η ταχύτητα στην οποία θα άρχιζε η υδρολίσθηση θα μειωνόταν έως και 40%.
Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το ελαστικό πρέπει να αντικαθίσταται, όταν το βάθος πέλματος είναι 1,6 χιλιοστά.
Οι οδηγοί πρέπει να ελέγχουν τακτικά το βάθος του πέλματος των ελαστικών τους, με μια απλή διαδικασία που μπορεί να γίνει με τη χρήση δεικτών φθοράς πέλματος.
Οι δείκτες αυτοί είναι προσαρμοσμένοι σε κάθε ελαστικό, (Tread Wear Indicators), που υπάρχουν σε περίπου έξι θέσεις πάνω στο κάθε ελαστικό. Για τους μή ειδικούς, ο δείκτης φθοράς (TWI) είναι ένα κομμάτι γόμας που εξέχει στη βάση της αυλάκωσης του πέλματος – όταν το πέλμα έχει φθαρεί έως το ελάχιστο αυτό επίπεδο, το ελαστικό θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Πολλοί οδηγοί δεν γωρίζουν ότι δεν χρειάζονται ειδικό εξοπλισμό για να ελέγξουν τα ελαστικά τους.
Να ελέγχετε όλες τις αυλακώσεις. Ένα ανεπαρκές βάθος μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια. Όπως πάντα, σε περίπτωση αμφιβολίας ρωτήστε έναν ειδικό.
Ο Δείκτης Φθοράς Πέλματος είναι ανάγλυφος και εμφανής στις αυλακώσεις του πέλματος του ελαστικού και όταν το πέλμα φθαρεί μέχρι το ελάχιστο αυτό σημείο, το ελαστικό πρέπει να αντικατασταθεί.
Οι καταναλωτές μπορούν επίσης να ελέγξουν το βάθος πέλματός τους χρησιμοποιώντας ένα κέρμα ευρώ, του οποίου η εξωτερική χρυσή στεφάνη θα πρέπει να καλύπτεται από το πέλμα.
Όλα και τα τέσσερα ελαστικά πρέπει να ελέγχονται και ο έλεγχος πρέπει να γίνεται σε κάθε αυλάκι σε δύο τουλάχιστον σημεία. Για να μεγιστοποιήσουν τις επιδόσεις και την ασφάλεια των ελαστικών, οι οδηγοί πρέπει να συμμορφώνονται με τον κανονισμό της ΕΕ σχετικά με το πέλμα των ελαστικών.
Για τα χειμερινά ελαστικά, οι εθνικοί κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένου του βάθους πέλματος, διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να διενεργούνται τακτικοί οπτικοί έλεγχοι για να βεβαιώνεται ότι τηρείται το νόμιμο όριο.
Οι οδηγοί πρέπει να συμβουλεύονται έναν ειδικό αμέσως αν εντοπίσουν τυχόν φουσκάλες, σκισίματα ή κοψίματα στον σκελετό του ελαστικού ή εάν ένα ελαστικό έχει υποστεί μια βίαιη πρόσκρουση που θα μπορούσε να έχει προκαλέσει εσωτερική ζημιά.
Ένα χτύπημα στο πεζοδρόμιο ή σε μια λακκούβα μπορεί να προκαλέσει τέτοια ζημιά, η οποία μπορεί να επηρεάσει την ασφάλεια του ελαστικού.
Τα ελαστικά θα πρέπει επίσης να είναι φουσκωμένα στη σωστή πίεση, σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή του οχήματος, είναι σημαντικό τόσο για την ασφάλεια όσο και για την κατανάλωση καυσίμου.
Σχόλια Πελατών